EUROLOG 2019: Οι κορυφαίοι των ευρωπαϊκών logistics στην Αθήνα

Οι σύγχρονες τάσεις στην διεθνοποιημένη αγορά Εφοδιαστικής Αλυσίδας, παρουσιάστηκαν στη χώρα μας από κορυφαίες προσωπικότητες της European Logistics Association

Οι νέοι δρόμοι στην εποχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης καθορίζονται από τον έλεγχο των ροών και της λειτουργίας εφοδιαστικών δικτύων από τις αναδυόμενες προς τις ώριμες αγορές και αντιστρόφως. Αυτό είναι από τα βασικά συμπεράσματα που ελήφθησαν στο πλαίσιο του 25ου ευρωπαϊκού συνεδρίου LogisticsEurolog” που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από τον European Logistics Association (ELA) και το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME).

Στο συνέδριο συμμετείχαν κορυφαία στελέχη και επιχειρηματίες από επιχειρήσεις με διεθνή παρουσία, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, στο λιανεμπόριο αλλά και στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης των εφοδιαστικών αλυσίδων. Την ελληνική αγορά αντιπροσώπευσαν στελέχη από τις μεγαλύτερες εταιρείες βιομηχανικής παραγωγής, ναυτιλιακών και λιμενικών υπηρεσιών, οδικών μεταφορών, 3PL και logistics providers.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε την πρώτη μέρα ο πρόεδρος του ILME κ. Σπύρος Ολύμπιος καλωσορίζοντας τους ξένους και τους Έλληνες ηγέτες των logistics και των μεταφορών και ακολούθησε ο πρόεδρος του ELA κ. Paolo Bisogni, ο οποίος έδωσε το στίγμα του συνεδρίου, με θέμα ”A new way of doing business“, αναφερόμενος στις προκλήσεις του επιχειρείν στους νέους δρόμους της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης ενώ προλόγισε τους καταξιωμένους keynote speakers και τους περισσότερους από 30 διακεκριμένους ομιλητές.

Καίριες τοποθετήσεις την πρώτη ημέρα

Αίσθηση προκάλεσε η ομιλία του καθηγητή των Πανεπιστημίων Darmstadt και ShanghaiDr. HansChristian Pfohl, μια εμπεριστατωμένη αναδρομή στα πέντε χρόνια της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Ο Δρ.. Pfohl έδωσε έμφαση στους στρατηγικούς στόχους της Πρωτοβουλίας, αλλά και στις επιπτώσεις της σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Τόνισε ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου υποδομών είναι συνυφασμένη με την απρόσκοπτη γιγάντωση του κινεζικού δράκου, υπενθυμίζοντας με νόημα ότι όλοι οι μεγάλοι πόλεμοι ξεκινούν με τις αλλαγές στη σκακιέρα των ισχυρών δυνάμεων.

Ο Director της JGW Global Consultancy κ. Gerry Walsh επικέντρωσε στην επιτακτική ανάγκη διαχείρισης αλλαγών ώστε να διασφαλίζεται η επί της ουσίας αριστεία στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στο πρώτο panel, το οποίο συντόνιζε ο πρόεδρος του ECBL, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για Πιστοποίηση ELA, κ. Jos Marinus, μεταξύ άλλων, ξεχώρισε η εισήγηση της Senior Director Purchasing Council Plastic and Liquid Resins στη Siemens AG κ. Μαρίας Σταυρίδου αναφορικώς με τη σημασία της ψηφιοποίησης στην πρόληψη και τη διαχείριση τόσο των καθημερινών προβλημάτων μιας επιχείρησης, όσο και, κυρίως, των έκτακτων, απρόβλεπτων κρίσεων, που μπορεί να ξεκινήσουν από οποιοδήποτε σημείο στην εφοδιαστική αλυσίδα, ακολουθώντας, τρόπον τινά, το λεγόμενο φαινόμενο της πεταλούδας.

Από τη δική του οπτική γωνία, ο διευθύνων σύμβουλος της “THellas”, ToolsGroup partner, κ. Στάθης Νικολόπουλος ανέδειξε τον σύγχρονο σχεδιασμό ζήτησης και αποθεμάτων ως το μέλλον στην αυτοματοποιημένη διαχείριση της εφοδιαστικής, μη παραλείποντας να μνημονεύσει το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα ακόμα και στις πλέον σύγχρονες εφαρμογές των νέων τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης, ρόλο που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμος όσο και καταστροφικός εάν δεν υπόκειται σε έλεγχο και προληπτικά μέτρα ασφαλείας.

Η πρώτη μέρα του συνεδρίου κύλησε με πολλές επιπλέον ενδιαφέρουσες εισηγήσεις για το μεταλλασσόμενο παρόν και το απρόβλεπτο μέλλον του επιχειρείν.

Στο δεύτερο panel, το οποίο συντόνιζε η κα Μαίρη Ευθυμιάτου, αρχισυντάκτρια του SC&L magazine, αναδείχθηκε ο ρόλος των σύγχρονων συστημάτων πληροφορικής στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι κ.κ. Χάρης Λιναρδάκης, από την ΙΒΜ, και Νίκος Καραπανάγου, από την PwC, αναφέρθηκαν στην τεχνολογία Blockchain. Ο πρώτος ανέδειξε παραστατικά τις αλλαγές που θα επιφέρει η ολοένα αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας Blockchain στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στο επιχειρηματικό περιβάλλον στο εγγύς μέλλον, αναπτύσσοντας περιγραφικά την συνεργασία των ΙΒΜ-MaerskTradeLens. Αντίστοιχα ο δεύτερος παρουσίασε τις ευκαιρίες της νέας τεχνολογίας για την παγκόσμια αγορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ο COO της Ισπανικής εταιρείας ταχυμεταφορών SEUR S.A. κος Juan Pérez de Lema, παρουσίασε τα αποτελέσματα ανάλυσης δεδομένων – Big Data Analysis – στην βελτίωση της πρόβλεψη ζήτησης και τελικά του σχεδιασμού λειτουργιών της εταιρείας (S&OP). Την ανάγκη των εταιρειών να προχωρήσουν σε ψηφιακό μετασχηματισμό των εφοδιαστικών τους αλυσίδων όχι μόνο εσωτερικά αλλά και ως προς το εξωτερικό τους περιβάλλον ανέδειξε στην ομιλία του περί Networked Intelligence ο κος Σταμάτης Παππάς, Director of Enterprise Asset Management Solutions sector στην Athentis Consulting. Ο κος Γεώργιος Σαριγιαννίδης, Δνων Σύμβουλος της ORTEC Global Operations & CEE, εστίασε στον ρόλο των τεχνολογικών καινοτομιών ως κινητήρια δύναμη της σύγχρονη εφοδιαστική αλυσίδα, δίνοντας έμφαση στην βελτιστοποίηση των δικτύων. Τέλος, η παρουσίαση του κου Γεώργιου Κακάρογλου, ιδρυτή της ICONIC3D, έδειξε πώς πώς οι σύγχρονες εφαρμογές ψηφιακής απεικόνισης βελτιώνουν και βελτιώνουν τις πρακτικές σχεδίασης, λειτουργίας και εκπαίδευσης σε παραδοσιακές βιομηχανίες όπως η εφοδιαστική.

Οι εργασίες της πρώτης ημέρας ολοκληρώθηκαν με το επίσημο δείπνο και την απονομή των βραβείων «Μέγας Αλέξανδρος» και «Γιάννης Κονετάς», αλλά και των πιστοποιήσεων στους νέους leader logistician της ελληνικής αγοράς. Αυτή η εκδήλωση διοργανώθηκε από την «Τεχνοεκδοτική / Τ-Press» σε πολυτελές εστιατόριο της Βάρκιζας, αναγνωρίζοντας τη βαρύτητα της διοργάνωσης του EUROLOG στην Αθήνα, ενός συνεδρίου που αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένο θεσμό και συνδέεται με τον εορτασμό 35 ετών επιτυχημένης λειτουργίας του ELA.

Καίριες τοποθετήσεις τη δεύτερη ημέρα

Η δεύτερη ημέρα του 25ου EUROLOG ξεκίνησε με την ευχή που απηύθυνε ο keynote speaker κος Francisco Rizzuto, Cargo Specialist Manager της Εurope ΙΑΤΑ, να διεξαχθεί στην Αθήνα το επόμενο παγκόσμιο συμπόσιο αερομεταφορών στο οποίο μετέχουν κατ’ έτος περισσότεροι από 1.400 οργανισμοί. Δήλωσε δε ότι η Αθήνα, είναι ιδανικός προορισμός για τη φιλοξενία του επόμενου εμβληματικού διεθνούς συμποσίου για τις αερομεταφορές. Ο κ. Rizzuto μίλησε για την πιστοποίηση CEIV Pharma αναφορικά με τη διαχείριση και αερομεταφορά φαρμάκων, την οποία ανέπτυξε η IATA ως παγκόσμιο πρότυπο στα αεροπορικά logistics , τόνισε δε, ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η εμπορευματική κοινότητα του αεροδρομίου αναμένεται να λάβει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση εντός του 2019

Ο δημοσιογράφος του metaforespress.gr, Φωτεινός Φώτης συντόνισε το πάνελ «Retail Supply Chain Management», στο οποίο παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που αντιμετωπίζει το λιανεμπόριο, οι αλλαγές που επιφέρει το omni-channel και η εναρμόνισή τους με τις απαιτήσεις για «πράσινες» πρακτικές στην εφοδιαστική.

Ειδικότερα, ο Tom Rose, Head of International Operations της SPAR International, αναφερόμενος στις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών, δήλωσε ότι το ζητούμενο είναι η εξατομικευμένη εμπειρία. Συνεπώς, η εφοδιαστική αλυσίδα πρέπει να εξελιχθεί για να καλύψει την ανάγκη αυτή. «Όλα αυτά έχουν ως συνέπεια τη δημιουργία μιας νέας μορφής λιανεμπορίου, με πελατοκεντρική προσέγγιση, όπου στόχος είναι το supply chain να γίνει πιο αποτελεσματικό, με τάσεις βελτίωσης, ώστε να μειωθούν τα κόστη», υπογράμμισε. Κατά τον κ. Rose, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαθέτουν ψηφιακή παρουσία, διαφορετικά θα αποκοπούν από το καταναλωτικό κοινό, λόγω ελλιπούς προσφοράς βέλτιστης καταναλωτικής εμπειρίας. Ο κ. Tom Rose αναφέρθηκε στον ευαίσθητο κλάδο του λιανεμπορίου, επισημαίνοντας την πελατοκεντρική προσέγγιση που επιβάλλει η τεχνολογία στις ημέρες μας, καθώς όσο αυξάνονται τα τεχνολογικά μέσα που έχει στη διάθεσή του ο καταναλωτής τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις του.

Από την πλευρά του, ο κ. Μιχάλης Μπουρλάκης, Director of Center of Logistics & SC Management του Πανεπιστημίου Cranfield, αναλύοντας τον ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση και πως αυτό θα επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα, εκτίμησε ότι το B2B διασυνοριακό εμπόριο θα αυξηθεί, μελλοντικά, στα 1,2 τρισ. δολάρια. Οπότε, οι B2B επιχειρήσεις οφείλουν να επενδύσουν περαιτέρω στα logistics. Σύμφωνα με τον ίδιο, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Amazon, η οποία από λιανέμπορος «μεταμορφώνεται» σε εταιρεία logistics.

Για τις μελλοντικές προκλήσεις των ευρωπαϊκών logistics μίλησαν, τόσο ο Michael Gierloff, Director Transport Sourcing & Customer Collaboration Europe της CHEP España, όσο και ο Andreas Kick, Partner της 4Flow Consulting. Όπως υπογράμμισε ο κ. Gierloff, παρά την οικονομική ανάπτυξη που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη, το 25% των μεταφορών είναι αναποτελεσματικό. Πραγματοποιούνται 85 δισ. «νεκρά» χιλιόμετρα, καθώς φορτηγά επιστρέφουν άδεια, ενώ διαπιστώνονται πάνω από 100.000 κενές θέσεις οδηγών. Αντίστοιχα, ο κ. Kick σημείωσε ότι οι τελικοί καταναλωτές απαιτούν ποικιλία προϊόντων, ακριβείς χρόνους παράδοσης και βέλτιστες υπηρεσίες. «Προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι λιανοπωλητές πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών τους. Οι πωλήσεις πολλαπλών καναλιών, ο υψηλός βαθμός ευελιξίας και η άριστη εξυπηρέτηση των πελατών είναι πρακτικές απαραίτητες για τις επιχειρήσεις του σήμερα», ανέφερε.

Τέλος, ο κ. Αναστάσιος Παπαδόπουλος, Senior Director Asset Manager της IFCO παρουσίασε τις λύσεις και τα πλεονεκτήματα των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στην ενότητα που συντόνισε ο διευθυντής εκδόσεων της εταιρείας «Τεχνοεκδοτική / Τ-Press» κ. Χάρης Λαζαρόπουλος αναδείχθηκε η σημασία της αποτελεσματικής χρήσης των πληροφοριών κατά την παρακολούθηση των εμπορευματικών ροών. Ο διευθύνων σύμβουλος της “Telenavis” κ. Κωνσταντίνος Χανιώτης ανέλυσε την κρισιμότητα του διαμοιρασμού της πληροφορίας με τη χρήση αλγορίθμων και big data analytics, θέτοντας ωστόσο τον προβληματισμό για το ποιες είναι οι καθοριστικές ερωτήσεις για τις οποίες οφείλουμε να αναζητήσουμε απαντήσεις μέσα από την ανάλυση των big data.

O πρόεδρος της ERTICO-ITS Europe Δρ. Άγγελος Αμδίτης ανέλυσε τη λειτουργία και τη χρησιμότητα «ευφυών συστημάτων μεταφορών» και τόνισε πως η Ελλάδα θα μπορούσε νε εξελιχτεί σε πολυτροπικό κόμβο του παγκόσμιου εμπορίου ως πύλη της νοτιοανατολικής Ευρώπης, αν βελτιώνονταν οι ελλιπέστατες σήμερα φυσικές και τεχνικές υποδομές της, επισημαίνοντας πως η πλήρης ανάπτυξη των ευφυών συστημάτων μεταφορών μπορεί αποδεδειγμένα να φέρει κέρδη αυξημένα κατά 25%.

Ο διακριθείς με το βραβείο Logistcs του ILME «Μέγας Αλέξανδρος», Manager of the Υear 2019, κ. Κώστας Χολέβας (VP Exports and Supply Chain Oil & Gas στη LafargeHolcim), ο οποίος θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα ΕLA Awards 2019 τον Μάιο, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η μεγαλύτερη εταιρεία οικοδομικών υλικών του κόσμου επέλεξε την Ελλάδα μεταξύ 36 σημείων δράσης της διεθνώς για τη δημιουργία της βάσης ανάπτυξης των εξαγωγών της. Ο κ. Χολέβας έχει ήδη προκριθεί στη τελική τριάδα των νικητών των ΕLA AWARDS, όπου η Eλλάδα την τελευταία πενταετία έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις.

EUROLOG 2020

Οι εργασίες του συνεδρίου έκλεισαν με την αναγγελία του επόμενου Eurolog, το οποίο θα διεξαχθεί το 2020 στη Σλοβενία.

Στo πλαίσιο της Supply Chain Talent Day του European Logistics Association (ELA) που διοργανώθηκε τη δεύτερη μέρα του EUROLOG19, διεχήχθησαν δύο πολύ ενδιαφέροντα workshops. Το πρώτο πραγματοποιήθηκε από την Projectyou, με τίτλο «A new way of doing Business» και περιελάμβανε έρευνα γνώμης με θέμα «Challenges in Supply Chain leadership». Το δεύτερο workshop με θέμα «Motivating Women in Supply Chain» υλοποιήθηκε από τη Ηatzifilax και ανέδειξε τις δεξιότητες των γυναικών που διαπρέπουν στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Χορηγοί επικοινωνίας του Eurolog 2019 ήταν:

  • Η εφημερίδα axianews

  • Τa περιοδικά Car & Truck, Logistics & Management της T-Press

  • Η ιστοσελίδα metaforespress.gr

  • Το περιοδικό Supply Chain & Logistics και η ιστοσελίδα supply-chain.gr της o.mind